【Unite 2017 Tokyo】実演!Timeline+Cinemachineによるカットシーン作り

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June 07, 17

スライド概要

講演者:アンディ・タッチ(Unity Technologies)

こんな人におすすめ
・アニメーター、プログラマー

受講者が得られる知見
・カットシーン作成のためのTimelineおよびCinemachineの使い方

講演動画:https://youtu.be/ibdVxkv7DN0

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リアルタイム3Dコンテンツを制作・運用するための世界的にリードするプラットフォームである「Unity」の日本国内における販売、サポート、コミュニティ活動、研究開発、教育支援を行っています。ゲーム開発者からアーティスト、建築家、自動車デザイナー、映画製作者など、さまざまなクリエイターがUnityを使い想像力を発揮しています。

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各ページのテキスト
2.

Timeline & Cinemachine Mixing Gameplay and Cutscenes, within Unity

3.

Andy Touch Product Content Evangelist, Unity Technologies

4.

Timeline & Cinemachine

5.

Game Cutscenes • Intro Cutscene: Time Gameplay: Hero Fights Enemies Timeline: Hero Wakes Up • Embedded Cutscene: Hero Enters Room Time Boss Appears Boss Fight!

6.

Game Cutscenes • Parallel Cutscene: Time Gameplay: Hero Exploring House Timeline: NPC Enters House Timeline: NPC Talking Timeline: Rainstorm Outside

7.

Timeline – 2017.1 Feature • • • • A built-in Unity feature to sequence cutscenes for your games. Can control Animations, Audio, Particles and more! Can be extended using the Playables API. Custom Tracks and Clips! Flexible to control various different elements of your game.

8.

Cinemachine – Available Now! • A selection of Camera Rigs & Controls for different view scenarios. • Very easy to integrate with existing Unity Camera setups. • Integrates well into Timeline.

9.

Building a small cutscene. Demo Time!

10.

Thank You! Any Questions? @andytouch